〔米調査報道で判明!〕 「フクイチ核惨事」 ★ 米政府 「4号機の爆発」で、急遽、オーストラリアから在日米軍(海軍)基地へ「コンクリートポンプ車」を空輸! 日本政府 日本の路上を走行するライセンスがないとして、フクイチ現場への急行を阻止! 米国の専門家、事故当時の米当局のメールや電信を解析して突き止める! / 日本のお役所仕事が事態を悪化!
米国の「ニュージャージー・ニューズルーム.コム(NEWJERSEYNEWSROOM.CO)」(1月31日付け)に掲載された、ジャーナリスト、ロジャー・ウィザースプーン氏の調査報道記事、「フクシマ救援作戦の消えない遺産:アメリカ人の放射能汚染(Fukushima Rescue Mission Lasting Legacy: Radioactive Contamination of Americans)」で、「4号機爆発」という深刻な危機に直面した米政府が、はるばるオーストラリアから「コンクリートポンプ車(concrete pumper truck)」を在日米軍の(北日本にある)海軍基地まで緊急空輸し、フクイチの事故現場へ向かわせようとしたところ、路上を走行するライセンスのある車両ではないとして、日本の当局から走行を拒否・禁止されていたことが明らかになった。
デイヴィッド・ロクバウム博士(「憂慮する科学者たち」)が事故当時の米当局のメール、電信などを解析して突き止めた。
★ 大沼 「4号機の爆発」は「核燃プール」で、おそらくは水素爆発により起きたものと、すでに確認されている。
「4号機核燃プール」の火災は幸運にも自然鎮火し、最悪の巨大爆発という事態は避けられたが、破局的事態が進行していれば、フクイチ全体を巻き込む、地球規模の放射能汚染を引き起こすところだった。
米政府はこうしたハルマゲドン的事態を恐れ、「コンクリポンプ車」の空輸作戦を実行した。
それに日本当局が「待った」をかけていたとは!
Information was hard to come by, exacerbated by the rigidity of the Japanese bureaucracy. Two nuclear experts at the Union of Concerned Scientists, David Lochbaum, who has worked as a consultant for the NRC and industry, and Ed Lyman, a nuclear physicist, have examined thousands of government emails and cable traffic during a confusing period where the data base shifted by the hour and concrete information was hard to come by.
“After the explosion in Fukushima Daiichi Unit #4 the Japanese were not able to get enough water into the building to keep the spent fuel pool cool,” Lochbaum said. “So the US airlifted a concrete pumper truck all the way from Australia to an American naval base in the northern part of the island. And the Japanese would not let it leave the base because it wasn’t licensed to travel on Japanese roads. Given the magnitude of their problems, that seemed to be the wrong priority.
Posted by 大沼安史 at 03:09 午後 | Permalink